[COMUNICAT] La Federació Catalana de Vela segueix defensant fermament els clubs de vela catalans afectats per la Ley de Costas

19 nov. 2021
  • El Club Nàutic Bétulo de Badalona ha rebut una notificació per la qual s’insta al club a enderrocar les seves instal·lacions, en aplicació de la Ley de Costas de l’Estat.

Referent a la problemàtica del reglament de la Ley de Costas 2/2013 que afecta els clubs de platja catalans, des de la Federació Catalana de Vela seguim treballant amb determinació i intensitat amb les administracions i amb els diferents grups polítics interpel·lant, a través del Congrés i del Senat, a la ministra del Ministerio de Transición Ecológica, Teresa Ribera, per exposar i defensar les propostes i aconseguir la modificació del reglament de la Ley de Costas en els articles que afecten directament als nostres clubs. Els diferents grups polítics fa mesos que estan demanant al PSOE la modificació de l’article 70 del reglament perquè, mitjançant un simple tràmit del Consell de Ministres, doni solució al greu greuge que tenen les entitats esportives de vela.

L’actual reglament suposa una enorme injustícia pels clubs de vela que, sense ànim lucre, desenvolupen una activitat esportiva i educativa de qualitat i de profund arrelament social en el municipi, amb més de 50 anys d’història en la majoria de casos, enfront de les activitats de restauració i oci que altres actors desenvolupen en el mateix l’espai públic.

D’altra banda, el Ministerio de Cultura y Deportes -assabentat d’aquesta situació que afecta directament a la pràctica lúdico-esportiva de milers de ciutadans i que és absolutament respectuosa amb el medi ambient- també està intervenint davant el Ministerio de Transición Ecológica per tal que les nostres propostes siguin recollides.

La Federació Catalana de Vela, mitjançant la Comissió de Clubs de Platja afectats per aquest reglament i aquesta llei, sota el lema “Defensem la Vela”, està realitzant totes les accions necessàries i les reunions pertinents amb Costes de la Generalitat i la Demarcación de Costas del Estado per fer el seguiment de la situació administrativa de cada club afectat, tal i com demanen el propis clubs. Els serveis jurídics i de comunicació de la FCV estan al servei dels nostres clubs per tal de coordinar aquelles accions concretes que calguin en cada cas.

En relació amb la notificació que el Club Nàutic Bétulo de Badalona va rebre la setmana passada, en la qual qual la Generalitat de Catalunya el commina a enderrocar les seves instal·lacions en aplicació de la Ley de Costes 2/2013, l’Ajuntament de Badalona, amb el seu alcalde Rubén Guijarro del PSC al capdavant, la Federació Catalana de Vela i el club afectat van reunir-se per establir de forma immediata una estratègia conjunta, legal i administrativa, en defensa dels drets del club i dels ciutadans de Badalona, per tal de sol·licitar mesures cautelars i permetre la continuïtat de l’activitat esportiva.

Barcelona, 19 de novembre de 2021.