Metodologia de la Vela: un alumne involucrat és un alumne que aprèn

29 gen. 2020

“Diga-m’ho i ho oblidaré, ensenya-m’ho i ho recordaré, involucram i ho aprendré” una cita de Benjamin Franklin que expressa a la perfecció la voluntat de la l’Escola Catalana de Vela en matèria d’ensenyament i aprenentatge de la Vela.

És per això que el “Grup de treball de la Metodologia” va reunir-se el passat 29 de gener per presentar i compartir una metodologia fluida que engresqui a l’alumne perquè se senti involucrat aprenent. En aquesta reunió va proposar-se una sèrie de canvis respecte el model actual per tal de vetllar que tots els conceptes relacionats amb la navegació es posin en pràctica.

 

Aquesta nova Metodologia seguirà girant al voltant de tres nivells: bàsic, mitjà i avançat. En cada una d’aquestes fases estructurem una sèrie de coneixements necessaris en l’activitat i les seves aplicacions perquè assoleixin els objectius de les fases plantejades. 

Nivells d’aprenentatge:

  • Bàsic: Introducció a la navegació on l’alumne tindrà una idea general de les principals maniobres i de tots els rumbs fent valer especialment la seguretat i sense entrar en detalls tècnics.
  • Mitjà: Un puntal als coneixements adquirits avesant l’alumne a navegar de manera més intuïtiva, mecanitzant els moviments necessaris en la navegació.
  • Avançat: Llibertat i autonomia en la navegació, aplicant tècniques o maniobres específiques a les diferents condicions de vent i mar.

 

Per tal de fer un seguiment complet de l’alumne i assolir l’èxit total de l’aprenentatge dels alumnes, l’Escola Catalana de Vela proposa el repte d’aconseguir una sèrie d’objectius per a a cada nivell:

  • Objectius tècnics: Són tots aquells que volem que els alumnes aprenguin i guanyin seguretat o control de cara als tècnics i clubs. És a dir, els objectius a assolir que els monitors o conductors de grups han d’aconseguir arribar treballant-los de diferents maneres.
  • Objectius comercials: Com fidelitzem als alumnes? Els clubs han d’aconseguir uns objectius comercials i revisar-los periòdicament si la voluntat és que els alumnes gaudeixin i segueixin vinculats al nostre esport. 
  • Objectius alumnes: Són frases concretes d’assoliment de coneixements. Fins on arribaràs? Què sabràs fer? Han d’engrescar a un possible alumne en llegir-los.