Yellow Rose, en la versió Barcelona, i Brujo, en la versió Dénia, guanyadors de la Ruta de la Sal 2021

Creuer
31 maig 2021
Font: CN Skipper

El Yellow Rose de Marten Jan Ringers (de la versió Barcelona) i Brujo, (de la versió Dénia) s'han proclamat guanyadors absoluts de la 33a edició de la Ruta de la Sal, una de les més complicades que ha viscut aquesta carismàtica Regata d'Altura mediterrània.

De les 94 embarcacions que van prendre la sortida, tan sols 16 velers de la versió Barcelona i 4 de la de Dénia han pogut completar dins de temps límit aquesta Ruta de la Sal. Molts d'ells, assidus a aquesta cita de la navegació d'altura mediterrània, podran afirmar que aquesta edició del 2021 ha estat una de les edicions més dures de les que han navegat per a aconseguir el seu objectiu, aconseguir la meta d'Eivissa.

La pertinaç encalmada que s'ha viscut aquests dies en la conca occidental del Mediterrani ha posat a prova la tenacitat i la tècnica dels participants. Els navegants saben que a vegades se sofreix més durant els moments de calma en alta mar, que quan hi ha temporal. Amb un temporal una tripulació només pensa en com sortir del mal glop i el seu activisme físic fa obviar qualsevol nimietat. Durant una encalmada, el sofriment és doble, físic, de desgast i psíquic, que assota la ment i obliga tenir una enteresa superior al normal tant per al patró com la tripulació, per a poder sortir amb èxit d'aquesta situació.

Tots els guanyadors

Finalitzar aquesta La Ruta de la Sal 2021 ha convertit a tots els regatistes que van arribar en veritables campions, ja que han hagut de superar una de les més complicades situacions en alta mar.

Només quatre embarcacions van completar la complicada ruta de 120 milles nàutiques des de Dénia a Sant Antoni Portmany, circumval·lant les illes d'Eivissa i Formentera. El Brujo, Swan 45 d'Alberto de Castro del RCN València, es va proclamar campió absolut, guanyant tant en temps real com en compensat, alçant també el trofeu de la categoria Bravo 1.

Un altre vaixell de la mítica drassana Swan, el Clem, un 56 peus de Jaime Olazábal del Club de Mar aconseguia la segona plaça amb un temps invertit de 35 hores, 48 minuts i 11 segons. Mentre que el Foxy Lady, IMX 45 de Klaus Bauer del CN Campello, va ocupar la tercera plaça del podium de la general absoluta de la Versió Dénia. Finalment, el Nautic Cafè de la Mar de Javier Rabelo, un Esapada 34 que defensava els colors del Club Náutic Sant Antoni de Portmany, va aconseguir també travessar la meta poc abans que finalitzés el temps límit, alçant-se amb el trofeu al primer classificat en la classe Alfa 2.

Per part seva, l'equip del Illuka, patronejat per Ricardo Gallí, Bavaria 46 de Marina València Sailing Club, va voler dedicar el seu treballat triomf en la versió Mini-Sal al seu armador, Pepe Santos, recentment mort, després d'una vida dedicada a iniciar a tantes i tantes persones en el món de la vela.

Setze velers arribats des de Barcelona

Setze embarcacions van aconseguir cobrir la ruta retallada des de Cap Tortosa a Sant Antoni Portmay, de 104 milles nàutiques, posicionant-se com a vencedor absolut el Yellow Rose, X35 de l'holandès Marten Jan Ringers del Yacht Club Scheveningen.

Li van acompanyar en el podi, les embarcacions Atlant del Vent, IMX45 de David Tur, del Club Nàutic d'Eivissa i el Diabolic, Sun Fast 35 de Glenn de Brouwer del Royal Belgium Sailing Club.

Més enllà de les seves posicions de mèrit en el podium de la classificació general, el Atlant del Vent es feia amb la victòria en el grup Bravo 1, mentre que el Diabolic alçava els trofeus com a guanyador del grup Bravo 2 i de la categoria A2, reservada per als vaixells tripulats per 2 persones.

El Gymir, Maxi Dolphin 65 de Manel Codina, del RCN de Barcelona es va proclamar campió en temps real, obtenint la quarta posició en la general una vegada realitzada la compensació de temps.

El Bandido, Dehler 44 de Juan Carlos Otamendi del Club Marítim Port Ginesta, es va alçar amb la victòria en el grup Alfa 1. Repoman, Swan 44 d'Eddy Lekens guanyava en categoria Charlie, reservada per als vaixells de més antiguitat i el Aquitat Tercer, Sun Odyssey 49 de Cessar Villegas, del Real Club Nàutic de Binibeca Vella vencia en la categoria Training, per a les embarcacions escola i charter.