COMUNICAT DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE VELA EN RELACIÓ A L’ACTE CONVOCAT PER LA UFEC

04 oct. 2023

La Federació Catalana de Vela, mitjançant aquest comunicat oficial, vol manifestar la seva postura en relació a l'acte convocat pel senyor Gerard Esteva, president de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), en el que afirma representar les 71 federacions esportives catalanes per escenificar una acció en contra de la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física de Catalunya.

És essencial destacar que en cap moment hem estat informats prèviament d'aquesta acció, i, per tant, neguem qualsevol tipus d'autorització perquè el senyor Gerard Esteva o qualsevol altre representi la Federació Catalana de Vela en aquest context.

La Federació Catalana de Vela no només no comparteix, sinó que rebutja rotundament aquesta iniciativa.

Entenem que les possibles diferències en l’execució de les subvencions concedides i en el seu posterior procés de justificació administrativa, com la que es planteja en el cas de la UFEC, no es poden resoldre mitjançant l’agitació, la protesta pública, l'enfrontament i la confrontació. Al contrari, apostem fermament per la bona gestió en l’esport català, per la gestió responsable de les subvencions, pel treball conjunt, el diàleg i la col·laboració amb l’Administració com a eines per superar els obstacles i assolir els objectius compartits.

D'altra banda, volem expressar el nostre reconeixement al Consell Català de l’Esport pel seu compromís amb la transparència i la proximitat en totes les seves iniciatives. Valorem profundament l'esforç econòmic i de recursos humans que s'està realitzant i es realitzarà per impulsar l'esport català. Estem totalment alineats amb la visió igualitària, plural i inclusiva que promou aquesta institució i, per aquest motiu, continuarem col·laborant estretament per promoure l’esport i els seus valors entre la ciutadania.

Barcelona, 4 d’octubre de 2023
Federació Catalana de Vela