La Ruta de la Sal - Rumb a Eivissa

22 març 2024
Font: CN Skipper
  • 36a edició: 150 vaixells i un miler de tripulants a punt per a salpar

Un any més La Ruta de la Sal - Rumb a Eivissa ha fet el miracle de crear espai on sembla no n'hi haver i així, gràcies a la inestimable col·laboració i al gran esforç logístic de l'equip que gestiona el Club Nàutic Sant Antoni i dels responsables de Ports IB, el port de Sant Antoni de Portmany es troba a punt de rebre els 150 velers que s'han inscrit per participar en la 36a edició de La Ruta de la Sal - Rumb a Eivissa, procedents de Barcelona (71) i de Dénia (79).

150 velers en total, molts d'ells de mida superior a 12 metres i, més concretament, 27 superant els mítics 50 peus, és a dir, els 15 metres. La composició de totes dues flotes, versió Barcelona i versió Dénia, és un reflex perfecte del que es veu en tots els nostres ports: models nous i no tan nous; d'entre 8 i 20 metres de mida; de diverses banderes i de diferents llistes (6a i 7a).

Precisament aquesta regata d'altura, la de major participació de totes les que es celebren al nostre país i una de les més freqüentades del Mediterrani, potencia de manera especial la presència de vaixells de llista 6a, és a dir, dedicats a la formació o al lloguer, com a mitjà per promoure la afició per la navegació d'altura, donant a conèixer els seus molts atractius i plaers, entre ells descobrir nous ports, noves terres.

En aquesta edició són 27 els velers de llista 6a que competeixen en la categoria creada per a ells: la GlobeSailor (19 en la versió Barcelona i 8 en la de Dénia). I un any més, la travessa directa entre Dénia i Eivissa (de 55 milles) dóna mostres de convèncer un bon nombre d'armadors, sent 15 els vaixells que en aquesta edició competiran per aconseguir el triomf a la categoria coneguda com a Mini Sal.

Els més petits: a l'espera de confirmar la participació del Monito- Puma 23 disseny de Holman & Pye que Astilleros Inergan va començar a construir el 1971 - les embarcacions de mida més petita aquest any són tres First 27.7 de 8 metres. Dos d'ells, el Remolí i el Tortooga, competiran en la versió Dénia, mentre que l'Oli Oyl, ho farà en la versió Barcelona.

El de major mida: Gymir de Manel Codina del RCN de Barcelona, Maxi Dolphin 65 que, amb els seus 19,8 metres de mida i dissenyat per Luca Brenta que ja ha aconseguit la victòria en temps real en 3 edicions de La Ruta de la Sal, intentarà revalidar el seu triomf davant d'altres vaixells de mida i prestacions similars, com el Swan 60 de nom Flomali 2 d'Alex Starint, que competeix al seu torn en la versió Barcelona sota pavelló belga.

Rècords a batre:

Versió Barcelona - 140 milles: 13h. 18m. 54s., temps registrat per CARO, Knierim 50 de Maximilian Klink l'any 2011.

Versió Dénia - 117 milles: 12h. 22m. 10s., temps registrat per PELOTARI PROJECT, Vismara 68 d'Andrés Varela l'any 2022.